Sneeuwdag op Kesselse heide

Gisteren sneeuwde het zowat heel de dag. Kleine fijne sneeuwvlokjes dwarrelden continu naar beneden en algauw lag de heide onder een wit 5cm dik deken. Vogeltjes genoeg rondom maar mensen bleven afwezig .Er kruisten slechts 2 wandelaars ons pad

Het was hier zo ontzettend stil dat we de stilte konden horen, zien en voelen.

Op de heide is de zandgrond meestal kurkdroog. Nu lagen er overal plassen die lichtjes bevroren waren en zich verstopten onder een wintermuts en kraakten onder mijn voet

Geen spelende kinderen het was nochtans een vrije namiddag .Geen honden die hier anders met velen rondlopen. De heide was even in slaapmode.

De bomen langs het pad staan er roerloos bij. Geen paddenstoelen, bijen of vlinders. Alles is hier in winter modus gedoken.

De vennetjes hebben hun water aangevuld door de overvloedige regenval van vorige maanden .Ze zijn dichtgevroren maar zijn ook buiten hun oevers getreden en overspoeden weggetjes rondom zodat het opletten was om niet uit te schuiven en te vallen. Dinsdag scheen de zon de ganse dag. Vandaag begint het rond 4 uur reeds te schemeren.

Af en toe kan ik op wandel met wandelmaatje die vandaag ook voor chauffeur speelde, want als het sneeuwt durf ik geen auto rijden.

Het was een wandeling in een prachtig decor. De afwezigen hadden ongelijk.

31 thoughts on “Sneeuwdag op Kesselse heide

  1. Prachtig Marylou! Helaas kregen wij hier helemaal geen sneeuw. Vandaag vielen er een paar vlokken, maar toen stond ik net voor de klas – en de vlokken smolten sowieso meteen. Je moet weten dat ik een grote liefhebber van sneeuw ben, dus mijn hart bloedt omdat ik zoveel heb gemist de laatste dagen.
    Blij met jouw mooie impressie hier!

    Geliked door 1 persoon

  2. Heel verstandig van je om je te laten rijden bij een extremer weertype. Het was vast uitkijken aldaar met het overtollige water dat er bevroren bijligt.
    In zwart-wit hadden de foto’s mijn bescheiden mening beter uitgekomen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie